Dziś w budynku warsztatów szkolnych w Zespole Szkół Technicznych i Branżowych w Brzesku odbyło się oficjalne otwarcie zmodernizowanej i w pełni wyposażonej pracowni samochodowej. Uroczystego przekazania do użytku nowej pracowni dokonali pani Marszałek Marta Malec-Lech oraz starosta brzeski Andrzej Potępa.
Wyposażenie pracowni samochodowej zakupiono ze środków projektu „Fachowcy w swojej branży”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Brzeska "Zielonka", która może pochwalić się Złotą Tarczą Jakości, wzbogaciła się o:
- podnośnik dwukolumnowy, linia diagnostyczna, urządzenie do geometrii kół;
- samochód osobowy;
- wyważarka do kół, montażownica do kół, podnośnik pneumatyczny typu bałwanek, podnośnik hydrauliczny typu żaba;
- próbnik do ustawiania wtrysków, zlewarko-wysysarka do oleju, hydrauliczny ściągacz sprężyn, podnośnik do skrzyni biegów, cęgi pomiarowe AC-DC;
- ręczny wózek paletowy;
- tablica suchościeralna (3 szt.);
- multimetr cyfrowy (12 szt.).
Koszt zakupu sprzętów oraz samochodu sięgnął ponad 217 tys. zł. Jasny i nowoczesny wygląd pracowni to zasługa uczniów szkoły, którzy szlifowali w ten sposób swoje umiejętności zawodowe.
Od 1 czerwca 2020 roku Powiat Brzeski rozpoczął realizację projektu pn. „Fachowcy w swojej branży”. Grupę docelową stanowią nauczyciele przedmiotów zawodowych a także uczniowie technikum oraz szkół branżowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Brzeski.
Wartość projektu przekracza 4 mln złotych, w tym kwota dofinansowania wynosi ponad 3,6 mln zł. Zadanie będzie realizowany do 2023 r.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego, poprzez zwiększenie praktycznych umiejętności i kwalifikacji zawodowych, zdobycie dodatkowych uprawnień zwiększających szansę na rynku pracy, utworzenie warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy poprzez doposażenie pracowni, staże, a także rozwój kompetencji zawodowych nauczycieli. Projekt ma także za zadanie dostosować system kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy. Poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną we współpracy z lokalnymi pracodawcami uczniowie będą mieli znacznie ułatwiony start na rynku pracy.