Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

Najnowsze galerie

Zobacz też

bip.jpgmalopolska.jpgpowiat-leborski.jpgpwsznt.jpgwirtualny-spacer.jpgzwiazek-powiatow.jpgcaf.jpgprow.jpgwybory-1.jpglogo.jpgepuap.jpgsport.jpg

Social Media

fb.pnginstagram.pngyt-logo.png

Trasy rowerowe

 


Wiślana Trasa Rowerowa


Wiślana Trasa Rowerowa to częściowo istniejący szlak rowerowy biegnący wzdłuż Wisły, łączący Beskidy z Bałtykiem. Koniec szlaku zaplanowano w Gdańsku. Trasa ma liczyć ok. 1200 km i być najdłuższym szlakiem rowerowym w Polsce. Obecnie gotowy jest cały śląski i kujawsko-pomorski odcinek oraz większość małopolskiego odcinka WTR. Trasa ma przebiegać głównie koroną wałów po obu stronach Wisły.

Pierwszy pomysł wyznaczenia Wiślanej Trasy Rowerowej pojawił się w okolicach 1995 roku, pomysłodawcą była posłanka Grażyna Staniszewska. Dziesięć lat później na zlecenie województwa śląskiego przygotowany został audyt turystyczny, strategia rozwoju produktu turystycznego oraz katalog identyfikacji wizualnej WTR. W 2006 roku podpisano porozumienie między samorządem województwa śląskiego i władzami śląskich gmin, przez które miała przebiegać trasa, odnośnie wspólnej budowy WTR. Na wiosnę 2007 roku gotowy był śląski odcinek trasy. W 2009 roku podczas spotkania został podpisany list intencyjny w sprawie realizacji narodowego produktu turystycznego pod nazwą Wiślana Trasa Rowerowa Beskidy-Morze Bałtyckie. Dotąd pod karą mandatu nie wolno było poruszać się rowerami po wałach przeciwpowodziowych. Dlatego kolejnym ruchem w tej sprawie była nowelizacja prawa. Weszła ona w życie w 2014 roku: zmieniono prawo wodne, kodeks wykroczeń oraz ustawę o drogach publicznych i gospodarce nieruchomościami dopuszczająca wyznaczanie szlaków rowerowych po wałach przeciwpowodziowych, zniesiono możliwość otrzymania mandatu za jazdę na rowerze po wałach przeciwpowodziowych. W 2015 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zawarł z Przedsiębiorstwem Drogowo-Mostowym spółką Poldim z Dębicy umowę na budowę WTR na odcinku Drwinia-Szczucin. Ten odcinek liczy nieco ponad 90 km. Większość trasy wyznaczono wałami przeciwpowodziowymi, pozostałą część na istniejących drogach publicznych - powiatowych i gminnych o małym natężeniu ruchu.

Wiślana Trasa Rowerowa budowana jest przede wszsytkim z myślą o rowerzystach i biegaczach, a w okresie zimowym również z myślą o miłośnikach narciarstwa biegowego czy kuligów.

Wiślana Trasa Rowerowa (WTR) w samej Małopolsce (dł. ok. 220 km) przebiegać będzie po najbardziej atrakcyjnych miejscach doliny Wisły i jej dopływach. Rowerem dotrzemy tu do takich atrakcji turystycznych, jak Zamek Królewski w Niepołomicach, Muzeum Drogownictwa w Szczucinie, a także miejsc historycznych, m.in. Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. W większości trasa będzie przebiegać przez wały melioracyjne jako ekologiczny ciąg komunikacyjny, pozbawiony całkowicie ruchu samochodowego, a tym samym zapewniający zdrową rekreację w czystym środowisku. W naszym regonie trasa przebiega przez powiaty: Bocheński, Brzeski, Tarnowski, Dąbrowski i gminy Szczurowa, Wietrzychowice, Gręboszów, Bolesław, Mędrzechów, Szczucin.

info: http://www.szczurowa.pl/


Starosta Brzeski Andrzej Potępa prezentuje fragment WTR - 8 kwietnia 2017


Trasa Rowerowa Podgórza


Wniosek w ramach projektu pn. Zintegrowany produkt turystyczny Subregionu Tarnowskiego „Trasy Rowerowe Pogórza”, który został złożony w partnerstwie JST subregionu tarnowskiego, gdzie liderem jest Tarnowska Organizacja Turystyczna, w 2018 r.uzyskał ocenę pozytywną. Ten sukces wymagał bardzo dużego zaangażowania i wielu starań – Zarząd TOT-u, w którym na stanowisku wiceprezesa działa starosta brzeski Andrzej Potępa, trzykrotnie składał odwołania od decyzji Urzędu Marszałkowskiego. Dzięki stanowczym działaniom i znakomitej współpracy wszystkich członków Tarnowskiej Organizacji Turystycznej już wkrótce na terenie gmin: Borzęcin, Dębno, Szczurowa, Wietrzychowice, Brzesko, Tarnów i gminy Miasta Tarnowa oraz powiatów brzeskiego i dąbrowskiego powstanie gęsta sieć ścieżek i tras rowerowych. Co więcej planowane szlaki zostaną połączone z realizowanymi przez Urząd Marszałkowski małopolskimi odcinkami międzynarodowych tras rowerowych EuroVelo.

zal-5-mapa-lok-proj-powiat-dabrowski.png

W ramach wspólnych działań promocyjnych zaplanowano:

  • stworzenie nowoczesnego portalu internetowego;
  • uruchomienie kanałów informacyjnych na social media (Facebook oraz Twitter);
  • wprowadzenie na rynek programów i aplikacji mobilnych;
  • wydanie publikacji, materiałów informacyjno-promocyjnych, map rowerowych, przewodników turystycznych, ulotek promocyjnych, plakatów oraz map rowerowych dla dzieci.

zal-5-mapa-lokalizujaca-projekt-w-najblizszym-otoczeniu.jpg

Projekt obejmuje także budowę nowych i remont istniejących szlaków rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w postaci miejsc postojowych, wiat, stojaków dla rowerów, ławek, stołów, koszy na śmieci, map czy urządzeń rekreacyjno-gimnastycznych.
Powiat Brzeski w ramach zadania utworzy dodatkowo tzw. Miejsce Obsługi Rowerzysty – między innymi w Brzesku przy ul. Piastowskiej 2B – wraz z obiektami małej architektury. Zlokalizowanie takiego punktu w bezpośrednim sąsiedztwie Szkolnego Schroniska Młodzieżowego to znakomity sposób na zwiększenie ruchu turystycznego w naszym regionie. Powiat Brzeski wydatkuje na ten cel kwotę sięgającą ponad 500 000 złotych. W tym miejscu warto także wspomnieć, że wkrótce za budynkiem Starostwa Powiatowego przy ul. Piastowskiej powstanie rozległy i funkcjonalny parking, z którego bezpłatnie będą mogli korzystać klienci urzędu, pracownicy, goście SSM i rowerzyści.

zal-5-mapa-lok-proj-powiat-tarnowski.pngzal-5-mapa-lok-proj-powiat-brzeski.png

Tarnowska Organizacja Turystyczna otrzymała wsparcie na realizację projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś 6 Dziedzictwo Regionalne Działanie 6.1 Rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego Poddziałanie 6.1.4 Lokalne trasy turystyczne – spr."


 

KAPITAL_LUDZKI.png

fundusz_spojnosci.png

Modernizacja strony WWW współfinansowana z EFS w ramach projektu POKL 2007-2013
pt. „CAF – podstawa doskonalenia małopolskich JST”,
nr projektu POKL.05.02.01.00-059/12