Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Najnowsze galerie

Zobacz też

Biuletyn Informacji PublicznejOficjalny portal województwa małopolskiegobim-poziome.pngPowiat Lęborski - Powiat PartnerskiPodhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targuwirtualny spacerCAF w StarostwieProgram Rozwoju Obszarów WiejskichWojskowa Komenda Uzupełnień w Tarnowieplatforma e-puapAktywny i Bezpieczny Powiat BrzeskiTarnowska Organizacja TurystycznaMałopolska Organizacja TurystycznaZwiązek Powiatów PolskichStowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski

Social Media

Powiat Brzeski Facebook PowiatPowiat Brzeski Youtube

Geodezyjne e-usługi w Starostwie

2020-06-29 09:54
Geodezyjne e-usługi w Starostwie

W Starostwie Powiatowym w Brzesku, w Wydziale Geodezji i Kartografii uruchomiona jest e-usługa, w wykorzystaniem której zainteresowani mogą poprzez geoportal złożyć elektroniczny wniosek o udostępnienie materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego (np. mapa zasadnicza/ ewidencyjna) lub elektroniczny wniosek o wypis z rejestru gruntów i/lub wyrys z mapy ewidencyjnej (w obecnej sytuacji związanej ze stanem epidemii forma preferowana) – http://brzesko.geoportal2.pl/ udostępnianie materiałów zasobu.

W tym celu należy skorzystać z linku: http://brzesko.geoportal2.pl/, wybrać przycisk „Udostępnianie materiałów zasobu i wnioski ZUDP” i założyć konto użytkownika. System poprowadzi użytkownika przez proces wypełniania wniosku. Składając wniosek, można wybrać formę przekazania i sposób odbioru dokumentu, np. osobiście, przesłanie pocztą, elektronicznie. Jeżeli wnioskodawca nie zna numeru działki, może do jego ustalenia skorzystać z naszego GEOPORTALU.

Ważne: Wypis z rejestru gruntów może uzyskać właściciel nieruchomości lub osoba posiadająca pełnomocnictwo właściciela w tym zakresie, a także osoby wymienione w art. 24 ust.5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne. Dlatego, w przypadku wniosku o wypis z rejestru gruntów, budynków lub lokali autoryzacja wnioskodawcy odbywa się przez profil zaufany lub podpis kwalifikowany. Profil zaufany można łatwo założyć korzystając z bankowości elektronicznej w swoim banku. Jeżeli właściciel działa przez pełnomocnika istnieje możliwość zamieszczenia skanu pełnomocnictwa (w formie pliku) do wniosku elektronicznego.

Po zatwierdzeniu wniosku przez użytkownika pojawia się on bezpośrednio w systemie Starostwa. Komunikacja pracownika tut. Urzędu z Wnioskodawcą odbywa się poprzez komunikator na założonym koncie. O zmianach i zamieszczonych przez pracownika Urzędu informacjach na koncie system zawiadamia wnioskodawcę wysyłając wiadomość na wskazany adres e-mail.

Wnioskodawca w komunikatorze otrzyma informację o wysokości należnej opłaty. Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie geodezji i kartografii opłata jest pobierana przed udostępnieniem zamówionych dokumentów. Opłatę można łatwo wykonać z poziomu konta użytkownika klikając „zapłać” i dalej korzystając z płatności elektronicznych. System automatycznie rejestruje wykonanie opłaty, nie trzeba przesyłać do Urzędu potwierdzenia jej wykonania.

Po zarejestrowaniu dokonania opłaty przez system pracownik przystępuje do sporządzenia zamówionych dokumentów. Dokumenty zamówione w formie elektronicznej zostaną podpięte jako materiały do pobrania przez wnioskodawcę w formie pliku podpisanego podpisem kwalifikowanym z klauzulą elektroniczną (bez czerwonych pieczątek). Dokumenty zamówione w formie wydruku (tj. papierowej) zostaną wysłane pocztą tradycyjną, a w przypadku wskazania we wniosku „odbiór osobisty” w komunikatorze przesłana zostanie informacja, że dokumenty są gotowe do odbioru.

Więcej informacji, w tym odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, znajdziecie Państwo tutaj: http://www.geodezja.powiatbrzeski.pl/

System podpowiada, jak wypełnić wniosek, ale w przypadku trudności przy wypełnianiu wniosku krótką instrukcję i tutorial można zobaczyć tutaj:

INSTRUKCJE OBSŁUGI e-USŁUG

Jak szybko i bez kolejki otrzymać materiały z zasobu geodezyjnego

W związku z obecną sytuacją związaną ze stanem epidemii ww. wnioski nie są załatwiane „od ręki”. W tut. Urzędzie kasa jest nieczynna. Dlatego zachęcamy Państwa do korzystania z elektronicznej formy składania wniosków.