Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Najnowsze galerie

Zobacz też

Biuletyn Informacji Publicznejplatforma e-puapPowiat Lęborski - Powiat PartnerskiOficjalny portal województwa małopolskiegobim-poziome.pngAktywny i Bezpieczny Powiat BrzeskiPowiat Brzeski Facebook Instagram

 

KOMUNIKAT - funkcjonowanie Starostwa Powiatowego

2020-05-31 19:25
KOMUNIKAT - funkcjonowanie Starostwa Powiatowego

Szanowni Państwo,

Zgodnie z zaleceniami od 1 czerwca 2020 r. stopniowo znosimy ograniczenia w bezpośredniej obsłudze interesantów Starostwa Powiatowego w Brzesku. Na terenie urzędu prosimy o przestrzeganie zasad sanitarnych dotyczących zakrywania ust i nosa oraz utrzymywania bezpiecznego dystansu społecznego. Przed wejściem prosimy również o zdezynfekowanie rąk za pomocą  płynu dezynfekującego znajdującego się przy drzwiach głównym Starostwa.


Obsługa Klienta w Wydziale Geodezji i Kartografii (ul. Głowackiego 51):

W celu osobistego załatwienia sprawy (wszystkich) w Wydziale Geodezji i Kartografii w Starostwie Powiatowym w Brzesku konieczne jest wcześniejsze umówienie terminu pod numerem telefonu 14 663 58 68.

W zakresie wniosków o udostępnienie materiałów zasobu (np. mapa zasadnicza, ewidencyjna) oraz wnioski o wypis i wyrys z operatu ewidencyjnego informujemy, że wnioski można składać:

  1. elektronicznie za pomocą e-usługi na geoportalu (szczegółowe informacje: KLIKNIJ TUTAJ).
  2. osobiście – po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu – w Wydziale GK istnieje możliwość dokonania płatności kartą za wnioskowane materiały zasobu i wypisy.
  3. pocztą – w tym przypadku, dla usprawnienia obsługi Państwa wniosku, należy na wniosku podać czytelnie (najlepiej drukowanymi literami) adres e-mail do kontaktu, wnioski do pobrania pod linkiem .

Szczegółowe informacje dotyczące obsługi wniosków o udostępnienie materiałów zasobU: KLIKNIJ TUTAJ

UWAGA – ważne informacje:

  • Niedopuszczalne prawnie jest złożenie wniosku telefonicznie.
  • Kasa w budynku Urzędu przy ul. Głowackiego 51, Brzesko jest nieczynna, w Wydziale Geodezji i Kartografii istnieje możliwość dokonania płatności kartą za wnioskowane materiały zasobu i wypisy.
  • Przy załączeniu do wniosku pełnomocnictwa, ewentualna opłata za pełnomocnictwo jest wnoszona na konto Urzędu Miasta Brzeska - kasa w budynku Urzędu Miasta Brzeska przy ul. Głowackiego 51 jest nieczynna, nie jest możliwe uiszczenie opłaty w Wydziale Geodezji i Kartografii tut. Starostwa – (w związku z tym zachęcamy do złożenia wniosku elektronicznie – w takim przypadku pracownik przy rozpatrywaniu wniosku poinformuje o konieczności wniesienia opłaty za pełnomocnictwo, opłatę można dokonać przelewem i załączyć wygenerowany plik potwierdzenia dokonania opłaty do e-wniosku).
  • Osoby, które planują wizytę w Wydziale Geodezji i Kartografii w związku z wyłożeniem do publicznego wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego dla obrębów Jasień i Okocim w jednostce ewidencyjnej Brzesko-obszar wiejski będą wpuszczane do budynku Urzędu bez konieczności wcześniejszego umówienia terminu.

Obsługa Klienta w Wydziale Architektury, Budownictwa i Rozwoju Powiatu (ul. Głowackiego 51):

W celu osobistego załatwienia sprawy (wszystkich) w Wydziale Architektury, Budownictwa i Rozwoju Powiatu w Starostwie Powiatowym w Brzesku konieczne jest wcześniejsze umówienie terminu pod numerami telefonu 14 663 16 57, 14 663 19 59, 14 663 13 52.

Wnioski można składać:

  1. osobiście na Dzienniku Podawczym tut. urzędu – parter budynku przy ul. Głowackiego 51 (bez wcześniejszego umawiana telefonicznego);
  2. elektronicznie za pomocą platformy e-PUAP;
  3. za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Wnioski o ostemplowanie własnego dziennika budowy lub wydanie i ostemplowanie dziennika budowy składane osobiście realizujemy na bieżąco, ale również po wcześniejszym umówieniu terminu pod numerami telefonu 14 663 16 57, 14 663 19 59, 14 663 13 52.

Wnioski dostępne TUTAJ

UWAGA – ważne informacje:

  • Niedopuszczalne prawnie jest złożenie wniosku telefonicznie.
  • Kasa w budynku Urzędu przy ul. Głowackiego 51, Brzesko jest nieczynna.
  • Zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo budowlane opłaty za wydanie dziennika budowy/rozbiórki/montażu stanowią równoważność kosztów jego zakupu. Mając na uwadze powyższe w przypadku dokonywania opłaty w dowolnym punkcie kasowym prosimy
    o wcześniejsze jej telefoniczne ustalenie pod numerem 14 663 16 57.
  • Opłatę za wydanie dziennika budowy należy uiszczać na konto Starostwa Powiatowego w Brzesku nr 08 1020 2892 0000 5902 0678 2595; w Wydziale Architektury, Budownictwa i Rozwoju Powiatu istnieje możliwość dokonania płatności kartą za wydanie dziennika budowy.
  • Opłaty skarbowe (np. za pełnomocnictwo, za wydanie pozwolenia na budowę/rozbiórkę) są wnoszone na konto Urzędu Miasta Brzeska nr 72 8591 0007 0100 0902 1786 0004 - kasa w budynku Urzędu Miasta Brzeska przy ul. Głowackiego 51 jest nieczynna, nie jest możliwe uiszczenie opłaty skarbowej w Wydziale Architektury, Budownictwa i Rozwoju Powiatu tut. Starostwa.

Obsługa Klienta w Wydziale Komunikacji i Transportu (ul. Piastowska 2b)

  1. Wydział KT zaprasza do bezpośredniego kontaktu po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu; poniżej lista numerów, pod którymi można uzyskać szczegółowe informacje oraz ustalać ewentualne terminy załatwiania spraw:
    • centrala Wydziału: 14 663 19 56,
    • rejestracja pojazdów: 14 663 20 46,
    • uprawnienia do kierowania pojazdami 14 628 49 32.
  2. Uiszczanie opłat związanych ze sprawami komunikacji i transportu:
    • w formie bezgotówkowej: przelew na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Brzesku w PKO BP S.A. numer konta: 08 1020 2892 0000 5902 0678 2595,
    • gotówką lub kartą płatniczą w Kasie Starostwa Powiatowego w Brzesku w oddziale przy ul. Piastowskiej 2b. Każdy, kto chciałby dokonać opłaty w kasie proszony jest o zgłoszenie się do pracownika Wydziału KT za pośrednictwem domofonu zamontowanego przy wejściu głównym do budynku.

We wszelkich innych sprawach będących w kompetencji Starostwa Powiatowego w Brzesku prosimy o kontakt z Centralą: 14 663 31 11.


Starostwo Powiatowe w Brzesku informuje o przywróceniu od dnia 15 czerwca 2020 r. udzielania nieodpłatnych porad prawnych osobiście we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Brzeskiego.

Zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej pomoc prawna przysługuje osobie, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.

Udzielanie porad prawnych odbywa się po umówieniu terminu wizyty pod numerem tel. 14 300 02 78 od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30. (Szczegółowe informacje dotyczące udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej dostępne są na stronie internetowej www.powiatbrzeski.pl oraz w BIP Starostwa Powiatowego w Brzesku).

Należy pamiętać o stosowaniu się do reguł bezpieczeństwa wynikających z obowiązujących przepisów prawnych i rekomendacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego:

  • ZAKRYWANIU UST I NOSA
  • DEZYNFEKCJI RĄK (płyn do dezynfekcji znajduje się w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej)
  • ZACHOWANIU BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI

Ponadto:

Starostwo Powiatowe w Brzesku informuje o konieczności podjęcia działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z nieodpłatnej pomocy prawnej. W związku z tym,

zawiesza się udzielanie porad osobiście
w siedzibie Urzędu Gminy Gnojnik
w okresie od dnia 18.06.2020 r. do dnia 31.10.2020 r.

Porady prawne w trakcie trwania dyżurów w lokalu Gminy Gnojnik oraz w lokalu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej będą udzielane telefonicznie lub z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Aby uzyskać nieodpłatną pomoc prawną za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość należy umówić się dzwoniąc pod numer tel. 14 300 02 78 w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Brzesku tj. 7:30-15:30. Osoba potrzebująca nieodpłatanej pomocy prawnej pod tym samym numerem telefonu uzyska niezbędne informacje w zakresie organizacji udzielania porad prawnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

STAROSTA
mgr Andrzej Potępa