Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Najnowsze galerie

Zobacz też

Biuletyn Informacji Publicznejplatforma e-puapPowiat Lęborski - Powiat PartnerskiOficjalny portal województwa małopolskiegobim-poziome.pngAktywny i Bezpieczny Powiat BrzeskiPowiat Brzeski Facebook Instagram

 

Nauczyciele technikum w ZSTiO w Łysej Górze promują wartość edukacji

2013-07-31 09:27
Nauczyciele technikum w ZSTiO w Łysej Górze promują wartość edukacji

Nowoczesny system wspomagania szkół, w który wpisuje się realizowany na ziemi brzeskiej projekt rozwojowy zapewnia kompleksowość oraz interdyscyplinarność. To znaczy, że szkoła nie jest pozostawiona sama sobie w całym procesie rozwoju, który uwzględnia następujące elementy: diagnozę potrzeb, doskonalenie umiejętności, wdrażanie do praktyki szkolnej, monitorowanie efektów wprowadzanych zmian oraz raport i rekomendacje.
Rolę osoby wspierającej pełni SORE – Szkolny organizator rozwoju edukacji
– zgodnie z „Poradnikiem beneficjenta ORE: „specjalista zewnętrzny (spoza szkoły/przedszkola) bezpośrednio współpracujący z placówką w realizacji rocznego planu wspomagania. Do jego zadań należą: pomoc w diagnozie potrzeb szkoły /przedszkola oraz dostosowaniu oferty doskonalenia do zdiagnozowanych potrzeb,
a następnie pomoc w zbudowaniu RPW. W ramach realizacji RPW organizuje szkolenia (warsztaty, konsultacje, wykłady), pomaga nauczycielom wdrażać do praktyki szkolnej nowe umiejętności, przygotowuje sprawozdanie z realizacji działań. SORE ma pod opieką kilkanaście szkół/przedszkoli, z którymi utrzymuje ścisły kontakt podczas realizacji rocznego planu wspomagania (rok szkolny)”.
Na drugim etapie realizacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb szkoły  rocznego planu wspomagania (RPW) zaprojektowane zostało doskonalenie pracy grona pedagogicznego. Nauczyciele, którzy brali udział w pięciu blokach pięciogodzinnych szkoleń  (25 godz.) pogłębiali swoją wiedzę oraz umiejętności pod okiem eksperta
z Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli – Arkadiusza Nalepki. Zakres problemowy spotkania grupowego przedstawiał się następująco:
•    budowanie pozytywnego wizerunku i tożsamości szkoły (logo, strona internetowa, media relations),
•    promowanie wartości edukacji i potrzeby uczenia się w środowisku własnym i lokalnym,
•    pozyskiwanie sponsorów na realizację działań promocyjnych,
•    działania informacyjne i public relations w praktyce szkoły,
•    strategie i narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
•    Natomiast zakres problemowy warsztatów uwzględniał następujące zagadnienia:
•    formy promowania szkoły i ich skuteczność (m.in. reklama: banery, ulotki, foldery, informatory, plakaty, gadżety promocyjne z logo szkoły, wydawnictwa książkowe; marketing w nowych mediach i w Internecie:  blogi, fora, portale i serwisy informacyjne, media społecznościowe),
•    kampania wizerunkowo-medialna szkoły – planowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja kolejnych etapów,
•    metody zainteresowania szkołą i jej ofertą edukacyjną uczniów i rodziców,
•    strategie i formy współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz instytucjami w celu propagowania edukacji oraz promocji szkoły,
•    efektywna prezentacja szkoły na targach edukacyjnych,
•    organizacja m.in.: „dni otwartych”, wystaw, konferencji, seminariów, debat, szkoleń, kursów, imprez integracyjnych, wyjazdów promocyjno-prezentacyjnych,  konsultacji, warsztatów dla rodziców, akcji społecznych, współpracy z pracodawcami oraz realizacja projektów edukacyjnych.
 

„Szkoła promuje wartość edukacji” to oferta doskonalenia (spośród 24 dostępnych), która stanowiła tegoroczny priorytet potrzeb rozwojowych szkoły ponadgimnazjalnej w Łysej Górze. Kompleksowe wspomaganie szkoły na etapie szkolenia nauczycieli z zakresu promowania wartości edukacji oraz wizerunku szkoły w środowisku własnym i lokalnym miało na celu pomoc we wdrożeniu do praktyki szkolnej pozytywnej zmiany oraz nowatorskich rozwiązań w obszarze zgodnym z aktualnymi potrzebami placówki. Ma to bezpośredni związek z zaangażowaniem nauczycieli w zwiększenie efektywności procesów edukacyjnych, dzięki podniesieniu ich kompetencji w zakresie kreowania środowiska sprzyjającego edukacji i wychowaniu uczniów oraz umacniania reputacji szkoły poprzez promowanie w środowisku potrzeby uczenia się.

Oprac. Małgorzata Budzik