Szanowni Konsumenci,
Epidemia koronawirusa jest trudnym czasem dla wszystkich i tym samym wiele branż przeżywa kryzys, a wielu przedsiębiorców nie wie, jak się odnaleźć w obecnych warunkach. Zdarzają się też niestety tacy, którzy próbują w nieuczciwy sposób zarobić na epidemii lub w sposób celowy wprowadzają konsumentów w błąd. Pojawia się też wiele sytuacji problematycznych pod kątem prawnym: odwołane loty i imprezy turystyczne, koncerty, zamknięte restauracje i galerie, nieczynne prywatne żłobki, przedszkola, kluby czy siłownie, rosnące ceny na półkach sklepowych etc.
Mając na uwadze pojawiające się problemy i wątpliwości Konsumentów, zachęcam Państwa do korzystania ze specjalnie dedykowanych narzędzi umożliwiających konsumentom samodzielne znalezienie porady:
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/koronawirus.php.
- Strona z poradami związanymi z koronawirusem przygotowana przez Stowarzyszenie Aquila https://prawo-konsumenckie.pl/wp-content/uploads/2020/03/PYTANIA-I-ODPOWIEDZI.pdf
- Strona https://e-konsument.com/ - przygotowane przez Stowarzyszenie Aquila narzędzie do automatycznego uzyskiwania porad konsumenckich w innych sprawach niż związane z korona wirusem
Źródło: www.prawo-konsumenckie.pl