Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontarst
Rozmiar czcionki
| |

W Twoim domu mieszka złodziej!

2020-02-12 09:34
W Twoim domu mieszka złodziej!

Małopolanie oddychają najbardziej zanieczyszczonym powietrzem w Polsce. W sezonie grzewczym stężenia rakotwórczego benzo(a)pirenu i szkodliwych pyłów zawieszonych osiągają rekordowe wartości. Normy przekraczane są także w kurortach wypoczynkowych i uzdrowiskach.

„Rozpoczynamy kolejny etap kampanii informacyjnej dotyczącej ochrony powietrza. Edukacja ekologiczna to niewątpliwie podstawa wszelkich działań na rzecz środowiska. Tym razem zapraszamy także wszystkie samorządy do włączenia się w naszą akcję.” – mówi Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Tomasz Urynowicz.

https://ugnowytarg.pl/sites/default/files/upload/news/2020/6877/ezgif-6-b81a8417efeb.gif

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego rozpoczął kolejną edycję kampanii informacyjno – edukacyjnej, przedstawiającej korzyści z wymiany kotłów węglowych na nowoczesne urządzenia grzewcze. Rezygnując z kotłów węglowych mieszkańcy mogą zyskać:

  • więcej czasu wolnego,
  • lepsze zdrowie,
  • wygodę,
  • obniżyć koszty ogrzewania,
  • czyste powietrze. 

Celem kampanii jest również informowanie o obowiązującej w Małopolsce tzw. uchwale antysmogowej.

W Krakowie od 1 września 2019 roku obowiązuje zakaz spalania paliw stałych. Na terenie pozostałej części  województwa uchwała antysmogowa wskazuje na konieczność  wymiany tych kotłów na węgiel lub drewno, które nie spełniają żadnych norm emisyjnych do końca 2022 roku. Czasu jest coraz mniej, więc już dziś warto zgłosić się do gminy, w celu uzyskania informacji o możliwych formach wsparcia finansowego do wymiany kotła i instalacji grzewczej.

Kampanię informacyjną skierowano do mieszkańców małych małopolskich miejscowości, zachęcając m.in.: do skorzystania z dotacji w ramach programu „Czyste powietrze” i ulgi termomodernizacyjnej.

W Twoim domu mieszka złodziej!

Czy wiesz, że w Twoim domu mieszka złodziej? Kradnie Twój czas, wygodę, pieniądze i zdrowie. Pozbądź się złodzieja ze swojego domu. Weź dotację i wymień piec!przekonują autorzy kampanii.

Kampania przemawia bezpośrednio do mieszkańców pokazując korzyści wynikające z wymiany pieców:

  • komfort – więcej miejsca i czystszy dom, a także koniec ciągłych wizyt w kotłowni;
  • czas – więcej czasu na przyjemności: rodzinny wyjazd, relaks w ogrodzie, czytanie książek albo godzinę snu dłużej;
  • lepsze relacje – sąsiedzi przestaną narzekać, że dym z komina im przeszkadza, a co gorsze – zatruwa zdrowie.

Oni już to zrobili a Ty?

Mieszkańcy Małopolski, którzy wymienili kocioł podkreślają płynące z tego korzyści:

„Po zmianie systemu ogrzewania w moim domu koszty w skali roku nie wzrosły. To jednak mit, że węglowe ogrzewanie jest dużo tańsze – przekonuje Pan Roman z Gorlic.

„Zimą mam przynajmniej jedną godzinę więcej dla siebie.  A kiedyś nie mogłem nigdy wyjechać z domu – nawet na jedną noc”dodaje Pan Jarosław z Zakopanego.

Kampania edukacyjna, która rozpoczęła się w 2019 roku, wchodzi obecnie w kulminacyjna fazę. Na ulicach małopolskich miast pojawią się billboardy. W akcję zaangażują się również gminy, które włączą się w dystrybucję materiałów edukacyjnych. W poprzednich miesiącach rozgłośnie radiowe emitowały spoty reklamowe, zaś w kolejnych tygodniach kampania pojawi się także w Internecie. W wielu punktach przy placach targowych i dyskontach spożywczych dystrybuowane będą gazetki tematyczne o ochronie powietrza i doświadczeniach osób, które zdecydowały się na wymianę starych kotłów. Na łamach dzienników i miesięczników ukażą się artykuły tematyczne oraz grafiki obrazujące zalety korzystania z nowych, ekologicznych urządzeń grzewczych. 

Więcej informacji pod adresem: www.powietrze.malopolska.pl/zmienpiec/

Kampania samorządu województwa małopolskiego i Krakowskiego Alarmu Smogowego jest realizowana w ramach projektu LIFE-IP MALOPOLSKA / LIFE14 IPE PL 021 współfinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej.

Za ideę komunikacji oraz realizację kampanii odpowiada agencja Schulz brand friendly.

Żródło: www.powietrze.malopolska.pl