Należy pamiętać, że wobec nasilających się prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie już nie wystarcza!
Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony swojego mienia, zgłosić to w Banku, składając stosowny wniosek o dokonanie zastrzeżenia w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.
ZASTRZEGANIE DOKUMENTÓW JEST MOŻLIWE WYŁĄCZNIE W BANKACH (KILKANAŚCIE TYSIĘCY PLACÓWEK W CAŁYM KRAJU).
Co robić w przypadku utraty dokumentów?
- Natychmiast zastrzec je w Systemie DOKUMENTY ZASTRZEŻONE.
- Powiadomić Policję (gdy utracono je w wyniku kradzieży).
- Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument.
Gdzie i jak zastrzegać?
- W każdej placówce swojego Banku.
- Jeżeli ktoś nie posiada rachunku bankowego, powinien udać się do Banku przyjmującego zastrzeżenia także od osób nie będących Klientami danego Banku.
Więcej informacji: www.dokumentyzastrzezone.pl